Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

dinsdag 27 maart 2007

Filmforum + werkbedenkingen + gedicht


Hoe langer hoe meer wordt het lekker druk. De school smijt gewoon met opdrachten, taken en andere arbeidsintensieve bezigheden, op het werk is de baas bezig met reorganiseren zonder een echt plan, mijn Nipje op bezoek bij haar moeder...

Elizabeth (affiche © Kjell Wollaert)

Deze week moet ik nog twee taken afwerken, maar of dat gaat lukken? Morgen heb ik filmforum met 'Elizabeth', waarvoor aankondiging hieronder of -boven (naargelang mijn goesting sebiet), overmorgen een afrondend gesprekje met mijn ex-baas, vrijdag werken voor school, zaterdag Nip voor een week uitwuiven naar Colijnsplaat, zondag bijeenkomst van Writehistory. Nee, vervelen is er niet bij.

samen met de rest

de krullen in haar haren
weerstaan moeiteloos de daden
die hij onbeheerst stelt
telkens zij samen zijn
en hij haar heeft verteld
over haar wijze draden
gesponnen over zijn wilde jaren

ze zeggen dat ze samen horen
bedingen een bezoekje thuis
om mee te kunnen proeven
van hoe het warm kan zijn
zonder altijd het overtroeven
in de duurste pels de grootste luis
of het toppunt van de grond in boren

de wereld is hun huis
de bewoners ervan zijn zij
en elke bezoeker hun gast
waarmee te delen moet
met echt alles uit hun kast
niet jij, niet ik, maar wij
het leven één feestgedruis

© Frans V.

Geen opmerkingen:

Blogarchief