Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

dinsdag 6 januari 2009

NMBS, dat is altijd een beetje afzien


Er kwam nog een vervolgje aan onder andere het reisje naar Nederland afgelopen zondag... Laat ik beginnen met het gruwel-letter-woord van de gemiddelde reiziger met het openbaar vervoer: NMBS (Nog Meer Brakend Sporen). De NMBS, dat zijn de Belgische Spoorwegen, die door jou en mij gul gesponsord worden om te blijven aanmodderen. SM Lenie kan er al langer van meespreken: wil je een trein nemen in Antwerpen-Centraal, dan is vijf op de zes aangekondigde treinen er één met ofwel gigantisch veel vertraging, ofwel één met het woord 'afgeschaft' eronder. Wil je dus op tijd ergens richting Nederland sporen, dan is het aangeraden op zijn minst twee extra treinen erbij in te calculeren. Lees de beeldjes en begrijp er alvast een stukje van...

Hieronder een klein fotoverslagje van onze wachtperiode vorige zondag. Het was dus de bedoeling om 14u00 de trein richting Roosendaal te nemen. Bij het richting perron gaan, begon het al: aangekondigde vertraging van 28 minuten. Grom grom, wat hadden we nou anders verwacht, het was immers zondag, teveel volk onderweg, wie weet was het ook te warm buiten, dus die arme treintjes kunnen toch geen normaal schema aanhouden. Bof, veel uitleg werd daarbij niet gegeven, gewoon, ge zult minstens 28 minuten uit uw kleren staan bibberen op het onderste niveau van het Centraal Station, want als ge u zou durven warmen boven, dan laten we de trein gewoon toch op tijd vertrekken... Tegen dat we dus beneden stonden, bedroeg de vertraging al 35 minuten. De rest kan u volgen met de gemaakte foto's, want dit verhaal wilde ik jullie dus niet onthouden.


Hierboven: na 35 minuten vertraging om 14u11, geven wij van de NMBS de mensen wat hoop met een minuutje winst. Een slimme verstaander wist toen al hoe laat het was, want zelfs de NMBS slaagt er niet in om twee treinen tegelijkertijd aan hetzelfde dok te laten aanmeren... Let ook op de afgeschafte treinen. Meer uitleg zult u van mij niet krijgen, want ik heb ze ook niet gekregen.


Genoeg hoop gekoesterd, twee minuten erbij!!! De Thalys moet toch voorrang krijgen, niet?

Het werd uiteindelijk vertrekken om 14u38, met al een hele lading volk erbij van de (afgeschafte!) trein van 15u00, dus ja, het was bovenop de royaal betaalde zetel ook nog eens krap...

Een mens zou er van gaan zagen, maar ik broed op een gedichtje. Kan ik mij eens in uitleven, nu ik nog zo helemaal opgenaaid ben door dat beetje reizen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief