Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

maandag 25 februari 2008

Woorddadige Woensdag

Een poëtisch – literaire midweekstoornis

Agenda 27 Februari 2008

In de kijker:

Deze maand belichten we Rafaël Alberti, een monument uit de Spaanse litteratuur. Hij behoort tot de generatie van’27 met o.a. Frederico Garcia Lorca en Pablo Neruda. Zijn oeuvre is samen te vatten rond drie grote thema’s: “ de zee, de engelen en de ballingschap” Vier gedichten van deze dichter zullen worden voorgedragen door Frank De Vos.

Op het podium:

Sabine Luypaert, Frans Vlinderman, Bart Van Peer en Christoffel Hendrickx
brengen telkens drie van hun gedichten.

Muzikale omlijsting:

Francesco zingt vier liederen uit zijn reeks Quirilliana.


Welkom in:

De Kleine Wereld
Vlasmarkt 25
2000 Antwerpen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Whoehaha, ik open maar nog je blog en het zit er weeral lap op.

WOORDDADIGE WOENSDAG.

Mens toch , goed gevonden , heel erg goed.
Ik begin me werkelijk al te verkneukelen in het vooruitzich je blog te bezoeken. Wat zal ik nu weer aantreffen....en ja hoor , daar krullen zich al mijn mondhoeken naar boven...en dat was nu net wat ik nodig had voor ik me te ruste begeef en me laat wegzinken in de zalige vergetelheid die men ook wel es slaap poogt te noemen.

Welterusten Frans en merci Branco

Frans Vlinderman zei

Ha, Branco, de eerlijkheid gebiedt me hier wel te vermelden dat 'Woorddadige Woensdag' een bestaande poëzieavond betreft, waar ik reclame voor maak. Als ik even terug peins, dan denk ik dat onder andere Frank Van den Steen, organisator van diverse poëtische avonden in het Antwerpse, hiermee is komen aandraven. Al moet ik grif toegeven dat ik helemaal gevallen ben voor deze omschrijving ;-)

Geniet van je volgende slaap-stand en tot lees'.

Groet,


Frans V.

Blogarchief