Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

maandag 5 oktober 2009

Gedicht: avondstudent

Het eerste weekendje oktober zit er ook alweer op, dus in principe is nu iedere student terug - of eindelijk - aan het studiewerk. Dat brengt mij ertoe om versgewijs te berichten over een avondstudent, die ik een viertal jaren geleden verpakte in onderstaand gedicht. Nu zou ik dat waarschijnlijk anders omschrijven, maar eerder dan dit nu te doen, zal ik een ander gedicht schrijven. Misschien geef ik het dan wel de titel avondstudent 2 mee ;-)=



Inspiratie (bron afbeelding: KLIK!)

avondstudent

leeggezogen
zo voelt hij zich
na de avondstudie
fel verweer tegen
zichzelf zijn
wordt niet geapprecieerd

het gebogen hoofd
biedt geen overwinning
slechts onbegrip voor onbegrip
eenvoudig te vertalen in
voor die het wil durven brengen

focust hij zich
als steeds
op het gelui
van afstandklokken
altijd hetzelfde
tegelijkertijd

stilste
stil
st
s


Frans V.

Geen opmerkingen:

Blogarchief