Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

vrijdag 21 december 2007

Sneeuw + gedicht

21 december, dat betekent dat de kalenderwinter begint. Ze heeft al een paar dagen het pad geëffend met wat heet een winterprik, en daar ben ik niet rouwig om. Deze maanden moet het voor mij altijd een beetje vriezerig zijn. En ik word dus op mijn wenken bediend. Langs de andere kant is het zo dat ik er nog graag wat sneeuw bij had gehad. Ook al omwille van de tijd van het jaar. Bij deze doe ik dus een elektronische oproep aan de weergoden: let it snow, let it snow, let it snow!

sneeuwwens

het is ver na middernacht
voor zijn raam zit het kind
naar buiten te staren
vrieskoude sterren
ontkennen zijn hoop
dat het sneeuwen gaat

tegen de muur geprikt
een vergeelde foto
van een fiere man
rondborstig met pijp
een peen voor caroteen
in zijn witgebleekte lijf

het kind blaast een laatste
kristalwonder op het raam
het is al lang de tijd om
te dromen over wat kan komen

Frans Vlinderman

Geen opmerkingen:

Blogarchief