Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

zaterdag 4 augustus 2007

Schilderen + gedicht



Alles staat klaar, Nip zit in het hoge noorden, Simon & Garfunkel doen hun oude ding op de achtergrond. Zelfs Miss Jackie T is aan het wennen aan het feit dat de achterste kamer voorlopig off-ground is voor haar. De verf is er, de roller, de borstel, het plafondpaneeltje, ik peins dat ik maar eens ga schilderen. Dag blauwe beertjes op gele achtergrond, hier komt schelpwit!

Vóór!

Ondertussen kunnen jullie, als je al niet op een terrasje plakt, dit dichtje lezen.

naakt in het blootje

of zij nog van hem hield
na zijn solodebuut waarbij hij
moeizame zin na onwennig woord
zijn liefde voor de wereld in

ze keek alsof ze toen pas
voor het eerst en toch
ze wist het al zo lang
zijn kermen, zijn kramen
zijn wezenlijke zijn

toen hij sprak over naakt
niet het bloot van hun
gedeelde baden
waarna een handdoek

ze droogt hem
af met haar ziel
en hij, hij laat haar
zijn meest liefdevolle traan

© Frans Vlinderman

3 opmerkingen:

Mahatma Dennis Daniels zei

Dag Vlinderman! Ken je me nog?
Ik ben hier net met Henny aan't praten, en toen moest ik onlosmakelijk aan jou denken. Ik vind je blog nogal onoverzichtelijk, misschien lees'k hem ooit wel eens!

Groeten uit la Turquie

Frans Vlinderman zei

Wat, ik Stuvio niet meer kennen? Je beledigt mijn geheugen (of wat ervoor moet doorgaan). Fijn dat je langsliep, Senor El Sympatico. Doe trouwens Henny de groetjes, die is ook niet door de zeven gevallen hier. Terwijl ik dit typ, heb ik net een eerste laagje verf gezet op onze toekomstige slaapkamer (ons= Nip & ik).
Wat dat onoverzichtelijke betreft, dat zou best eens kunnen. Alhoewel er best een structuur in zit, maar die mag je dan lekker zelf ontdekken :p

Is het daar trouwens ook zo warm?

Anoniem zei

Ik krijg ineens dit beeld in mijn hoofd: http://img211.imageshack.us/img211/3985/crybaby0185lr.jpg

Blogarchief