Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

donderdag 9 augustus 2007

De Muzeval + gedicht

Deze avond is het De Muzeval, nummer 105 alweer! Pieter Hemerijck zal er een ferme lap op geven, dat heeft hij al eens kort gedemonstreerd vorige week op het Conscienceplein.
Ik heb ook iets horen fluisteren over Nathalie De Jongh en over Erwee, de laatste een debutant voor De Muzeval. Het wordt dus opnieuw primeuravond. En Staf komt ook, brengt zelfs een gedicht met zich mee! Ik geniet nu al. Merci, Hopsack! We zullen er wel op moeten letten dat het vrije podium een beetje gelijkmatig verdeeld wordt over de deelnemende dichters. Om 23u is het feestje immers afgelopen, dan wordt de laatste dichter onverbiddelijk het woord ontnomen. Voor de buren en hun nachtrust (waarom moeten die mensen daar nou uitgerekend 's nachts slapen???)

slaapprotest

een gedicht, jawel
een gedicht, wie weet
schrijf ik wel over de buren
die joelen en schreeuwen
over hoe lief wel
en de dood en scheiden

ik dicht misschien beter
over de stervende cynthia
pas ontloken in de pot
vergeten bij de waterronde
herdacht bij de ophaling
iedere week verzand
in het jaarbiljet

ik zit en ik schrijf
boven het gekijkf
hier de onmacht
en slaap, zoveel slaap
die niet komen wil

schiet maar, Klaas
en laat me dan
eindelijk eens

© Frans Vlinderman

Geen opmerkingen:

Blogarchief