Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

vrijdag 6 maart 2009

Genieten van zichzelf, waarom ook niet?


Vrijdag, nog één nachtje slapen en Vlinderman zet zichzelf te kijk voor heel TV één-kijkend Vlaanderen en Nederland. Hoe gek het allemaal kan lopen. Eerst bots ik vorig jaar op de site Vlaanderen Verzamelt, een hele website met de bedoeling om alle collecties van Vlaanderen op te nemen in het algemeen cultureel erfgoed van Vlaanderen. Iedere verzamelaar kon zich daar aanmelden met zijn eigen verzameling, van sigarenbandjes over minitreintjes tot doodsprentjes. Bibi vond dat zo geestig, dat hij zich ook ingeschreven heeft met zijn eigen collectie zelf geschreven gedichten. U kan hem hier gaan bezoeken.

Enige tijd later werd ik gecontacteerd door de mensen achter de website. Of ik geïnteresseerd was in een interview voor Radio 2 om mijn collectie wat toe te lichten. Uiteraard was ik dat, en enige tijd later zag ik mij tijdens mijn pauze op het werk geconfronteerd met een interviewdame met micro en opnameapparatuur, wat later uitgezonden werd. Vlinderman niet alleen online, maar ook on air. Grappig om jezelf dan bezig te horen uit boxen, waar je anders alleen maar het meer bekendere volk uit hoort schallen.

Daarna kreeg ik de vraag of er gedichten van mij mochten opgenomen worden in een boek, dat naar aanleiding van de ondertussen stevige collectie collecties zou uitgebracht worden. Maar natuurlijk, mevrouw, be my guest. Alleen is het er nooit van gekomen, omdat het boek anders te dik zou worden...

Soit, dinsdag dus telefoon van de mensen van Volkskunde Vlaanderen vzw of ze mijn gegevens mochten doorspelen aan de programmamensen van 'Hartelijke groeten aan iedereen'. Woensdagavond stonden ze er al met de camera en wat ik daar allemaal heb uitgeslagen! Ik hoop dat ze een beetje deftig verknipt en geplakt hebben voor de uitzending morgenavond...

Moraal van het verhaal: wees af en toe eens prettig gestoord, doe eens iets geks en je zal merken dat het opgemerkt wordt ;-)

Vlinderman & Nip na het optreden van Pink in het Antwerpse Sportpaleis vorige week

PS: Sommigen concluderen uit dergelijk (bovenstaand) tafereel dat Vlinderman ongelukkig zou zijn. Niet dus, eh, Bibi geniet van het leven aan de zijde van Nip!

2 opmerkingen:

Werner's Gedichten zei

Frans ge wordt nog een BA

ge lijkt precies wel den een of andere paus met uwen baar :-)

heb je nog iets gehoord van Wijnegem?
En heb je nog iets kunnen lezen
of is het niet de moeite om dit samen te bundelen?

Groetjes Werner

Frans Vlinderman zei

Den baard is er al af, Werner ;)

Wat dat lezen betreft, dat heb ik uitgebreid gedaan, we moesten eens afspreken om één en ander door te praten, kwestie van een uitgebreide feedback te kunnen regelen van man tot man. En jawel, het loont zeker de moeite, mits de nodige aanpassingen - ik spreek uiteraard vanuit mijn eigen, niet professionele standpunt, eh.

Groetjes,


Frans V.

Blogarchief