Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

zondag 2 november 2008

Loft + verkoudheid


Nip wijst me hier zonet op het feit dat ik een miniverslagje zou schrijven over Loft. De zondagse luiheid protesteert onmiddellijk en luidkeels, net zoals mijn ondertussen gesettelde verkoudheid, tegen het idee iets te moeten doen vandaag en beiden gaan terstond op zoek naar een crème van een excuus om niets te moeten doen. Na welgeteld een halve nanoseconde ben ik klaar met dat werk - het is en blijft zondag, nietwaar? Als ik hier een (mini)verslag(je) zou plaatsen, dan verklap ik al het één en ander aan de toevallige passant die de film wel zou willen gaan zien maar er nog niet geraakt is. Dat vind ik niet kunnen, dus vertel ik (nog) niets. Klaar.

Ik wil wel meegeven dat het transport naar de cinema rustig per tram verliep én dat de zaal afgeladen vol zat, zodat we bijna met onze neus tegen een gigantisch scherm aan zaten. En ik wil ook nog meegeven dat ik mijn beklag eens ga doen bij UGC, die toch wel bijzonder veel geld vragen voor een film en er dan niet in slagen om het geluid zonder storingen tot bij haar publiek te krijgen. Reeds van voor het begin van de film, tijdens de previews en de obligate reclamefilmpjes, viel het geluid meer dan eens weg. Ook tijdens de film werd het geregeld stil in de zaal. Vlinderman is niet behept met de kunst van het liplezen, dus dat werkte wel danig op mijn zenuwen. Gelukkig konden we na de film wat stoom afblazen in de Ierse pub op de Keyserlei, Kelly's Pub, waar er een Halloweenfeestje aan de gang was, compleet met gratis T-shirts, een sjaal van Guinness en een sleutelhanger/zaklampje/flesjesopener... Voor Mr. Gadgetman kon de avond alvast niet meer stuk ;-)

Tot slot nog dit: vandaag ga ik me in de zetel rustig beraden over het krijgen van een antigriepvaccin, om dan alsnog platgelegd te worden met een stevige verkoudheid, die stilaan de bovenhand neemt in het niet-functioneren van uw Vlinderman... Ik hoest me namelijk de longen uit m'n lijf, terwijl Nip hier ook al snipverkouden loopt rond te snuffen als een verdwaalde spoorzoeker. Leuk is anders.

Bron cartoon: KLIK hier of op afbeelding

Geen opmerkingen:

Blogarchief