Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

zaterdag 29 november 2008

Ed Klein Goldewijk overleden


Ed Klein Goldewijk is eergisteren, donderdag 27 november 2008, plots overleden. EdKG, zoals hij op Verhalensite huis hield als prachtige mens onder de mensen, met zoveel antwoorden op zoveel vragen en niet te bang om ook die weer in vraag te stellen. Je hoeft hem niet gekend te hebben. Wij kenden hem, IRL slechts twee maal, maar welke twee maal... En dan praat ik nog niet over Nip, die urenlange sessies online met hem doorbracht. Ed, Nip heeft geen echte soulmate, maar jij, jij was dat volgens mij wel.

Maastricht, november 2007 - Ed & Nip


Maastricht, november 2007 - Vlinderman & Ed

Ed?

nu, vandaag, na zoveel
wanneer kom je dan
een onverwachte vraag
ga je weg dan
een verloren vraag
dat geen antwoord meer
dan stilte in de leegte
die jij achterliet
toen je echt weg

weet je nog wel
dood zijn is niet erg
niet erger toch
dan achterblijven
en dus verontschuldigde jij je
alvast voor later - en toch
wil je mij verontschuldigen
als ik het niet wil weten?

ik wist dat de dood woonde
hier bij ons om de hoek
bij leven van passanten
zijn streken demonstreerde
maar niet dat hij wist
op welk adres jou te vinden
zo typisch jou dan toch
onverholen en onverborgen

je goede raad is nu weg
en ik weet het even niet
weet je wel?
hoor je me wel?
hoor je me nog?

Frans V.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig, Frans.
Een verdiende ode aan een prachtig mens.

Veel sterkte.
En koester die tweemaal dat je hem irl gesproken hebt.

Siseria
(van de verhalensite)

Frans Vlinderman zei

Dankjewel, Siseria, al sloeg het nieuws hier zo hard in, dat we er nog steeds niet helemaal bij zijn.

Rudy zei

Gecondoleerd met dit verlies.

Frans Vlinderman zei

Dankjewel, Rudy.

Anoniem zei

Dag Frans..

Ik ken hem ook via de site en ik ben het volledig eens met je woorden.
Ik ken hem nu bijna 4 jaar en heb de kans niet gehad om hem IRL te ontmoeten...
Dus idd, koester dat moment je hele leven lang.. Ik wou dat ik het ook kon!
Zijn woorden, zijn raad, zijn foto, zijn boek, zijn zijn... het staat allemaal voor eeuwig en altijd in mijn geheugen geprint.

Kimme

Sterkte..
Weet er trouwens iemand nog preciezer wat er gebeurd is? Zo plots,op de hogeschool? In het harnas, dat zegt me alvast dat hij gelukkig was daar op die plek...

Anoniem zei

Jeezzz... ik weet niet wat te zeggen. Ik hoor het hem nog zeggen, ik ben Ed, Ed uit Maastricht. Was hij ziek? Ofzo?

Sterkte, ook voor Nip!

Gemini vanaf stage ;) we keep in touch

Anoniem zei

Dag Kimme & Gemini,

Wat ik ervan weet is dat hij onverwacht gestorven is, vlak nadat hij college heeft gegeven. Hij zou nog aan zijn studenten gezegd hebben dat hij zich niet zo lekker voelde. Het was iets met zijn hart.

Liefs

Nip

Frans Vlinderman zei

Vandaag is het begrafenisdag. Ed heeft alvast de sneeuw laten aanrukken.

Anoniem zei

Prachtige mensen, ze zijn zo dun gezaaid denk je onwillekeurig dezer dagen.

Wanneer één van deze zeldzamen voor altijd van ons verscheidt raakt dat ook andere mensen. Mensen zoals mezelf die nooit het genoegen hebben gehad om deze uitzonderlijke enkeling te mogen kennen. Omdat niets wat ik mogelijk kan zeggen deze leegte zal kunnen opvullen laat ik het hierbij. Heel erg...

Frans Vlinderman zei

@ Branco:

Het is met dankbaarheid dat ik hier alweer jouw woorden kom lezen, Branco. Zelfs gewoon melden dat je niets te melden hebt, is niet zo gemakkelijk en jij doet dat, ingetogen ook. Dankjewel dus.

Blogarchief