Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

woensdag 8 oktober 2008

Gedichtenreeks: rusteloos - verblind

Wat een rustige avond moest worden, draait er toch weer op uit dat Bibi straks toch nog naar een vergadering moet. Een beetje bezig bijtje moet zijn uren goed in de gaten houden, die gaten tellen en vervolgens er een bezigheid in plannen, want al de rest zit reeds volgeboekt. En het is nu dat we bezig moeten zijn, om later tevreden terug te kunnen blikken en te weten dat we onze gekregen tijd niet verprutst hebben met rondlummelen. Bibi verliest er zijn goed humeur niet door, al had ik liever wat met Nip de vrouw rondgehangen in ons steeds knusser wordende appartementennest.

Morgenavond is er ook nog (poëtisch) vertier voorzien, maar daar plak ik sebiet nog wat info over op dit blogje, nu ga ik eerst verder met het gedichtenreeksje. Het nieuwere werk houd ik voorlopig nog in de rommelschuif, tot ik er aan bijgeschaafd heb waar nodig en zal ten vroegste in 2009 hier verschijnen. Tenzij je naar één van poëzieavonden (De Muzeval in Antwerpen of 't Gastvrij Podium in Wijnegem) zou komen, waar daar probeer ik ze toch sowieso al eens uit...

rusteloos - verblind

hij slaapt onrustig
van de vele dromen
die hem vinden telkens
hij het licht durft doven

blijft de schakelaar open
schaduwen werpen in hoeken
van een vreemde kamer
vervuld van scherpe spanning

en hij verleert de kunst
van het zien met open ogen
opgeslagen naar een wereld
welke hem stilaan verblindt

Frans V.

Geen opmerkingen:

Blogarchief