Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

dinsdag 20 mei 2008

Ishtarrrrr!!!!!

Ishtar out op het Eurosongfestival. Het heeft ons een bijzonder leuke avond opgeleverd, maar ook een flukse kater over waar het (alweer) diende te eindigen. In navolging van de onlangs gepubliceerde onderzoeksresultaten over de diverse provinciale types, voel ik de drang opkomen dan maar de Antwerpenaar in mij naar boven te halen en er het mijne van te peinzen. Waarom geen Westeuropees songfestival, par exemple? Het is al een aantal malen opgeworpen, maar eens we drie-vier jaar verder zijn, is iedereen dat al lang vergeten. En zolang is het minste dat we erop zullen moeten wachten. Wij Vlamingen leven immers in een land dat verdeeld is en dus moeten we nog eerst een jaar toekijken van langs de zijlijn om vervolgens de Walen te zien afgaan en weer een jaar te moeten zijlijnen en dan gewoon weer de herhaling van wat we sedert 2003 al meemaken. Hm, beetje sjagrijn in de lucht vanavond ;-)

We kunnen natuurlijk altijd verhuizen naar een 'groot' land gelijk Frankrijk, Engeland of Duitsland, dan zijn we altijd verzekerd van deelname aan een mooi liedjesspektakel... Nou ja. Mooi... Het was in ieder geval een leuke familieavond, geen Polen of Griekenland dat daar wat aan kan veranderen, temeer daar we ze zaterdag toch niet weer hoeven te aanhoren.

O Julissiiiiiiiiiiiiiiii!!!!

2 opmerkingen:

Valerie zei

Gisteren hoorde ik heel wat mensen mekkeren over de vriendjespolitiek van de oostbloklanden.
Allemaal waar, maar wat dan met Urban Trad? Iets dat echt goed is, haalt het sowieso wel, los van het stemmen voor de buurlanden.
Maar Ishtar was gewoon...een van de irritantste dingen die ik ooit al gehoord heb...

Frans Vlinderman zei

En zo komen we bij twee mensen uit met een meningsverschil, die daarom elkaar de ogen niet gaan uitkrabben. Ishtar bracht naar mijn gevoel gewoon een bijzonder vrolijk, fris nummer, dat in je hoofd kroop vanaf het begin en daar gewoon leuk bleef rondhangen.

Wat je bemerking inzake Urban Trad betreft: mjah, misschien komen de goede songs wel bovendrijven, maar die indruk heb ik al enkele jaren niet meer. Die gedoodverfde Russische favoriet, komaan zeg. Dan had ik nog wel andere kandidaten, die veel hoger scoorden bij mij.

Blogarchief