Deze blog - op eigen risico reageren

Hier deelt Vlinderman af en toe wat gedachten en gedichten.

dinsdag 27 mei 2008

De Woorddadige Woensdag

Het is al een poosje rustig met mijn schrijfwoede, meer bepaald de poëzie. Een adempauze na toch wel vijf jaar ononderbroken schrijven. Zoals Anne het al had aangegeven een goede rustpauze ook om wat te herbronnen, nieuwe ideeën op te snuiven. Terwijl ik nog elke dag verse en oudere indrukken blijf opdoen, ga ik er nu anders tegenaan kijken. Op termijn zal dat ongetwijfeld ook leiden tot een veranderde uitdrukkingsvorm, dewelke weet ik nog niet, maar om te herhalen, er maalt vanalles in de ideeënsector van dit vlinderbrein.

Heel toevallig is het dan ook nog eens een uitzonderlijke poëzieavond morgen in de Kleine Wereld, zoals u hieronder kunt lezen. In de heel gezellige Bab's Bar (als ik het zo goed spel tenminste) ga ik samen met een aantal collegadichters op het podium een vertolking brengen van iemand anders' werk. Kruisbestuiving heet dat, respect voor de andere dichter ook en het lijkt me daarnaast bijzonder interessant om eens andere woorden in mijn mond te leggen, vooral als het onder andere die van Nip zijn...


Een poëtisch – literaire midweekstoornis

Agenda 28 Mei 2008


In de kijker: Een open podium


Luisterbereidheid, wederkerigheid en communicatie onder dichters...


Deze maand lezen tien dichters elkaars werk voor

Op het podium:
Eli Stater, Elly-Ann Van Luxemburg, Pierre Magis, Raymonda Bertels, Frans Vlinderman, Bart Van Peer en Frank De Vos brengen telkens drie gedichten van elkaar.

Muzikale omlijsting:
De viool van Dirk Van Bel maakt een wandeling van Bach tot Massenet


Welkom in
De Kleine Wereld
Vlasmarkt 25
2000 Antwerpen

De agenda van Woorddadige Woensdag kan je eveneens raadplegen op de site van Circumplaudo, Parlando, Den Brabo en Zone 03

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Frans kun je nog foto;s plaatsen van deze woorddadige? Groetjes, lin

Frans Vlinderman zei

Hey Lin, ik heb het genoteerd, nog even geduld :)

Blogarchief